נושא הפרוייקט
מספר פרוייקט
מחלקה
שמות סטודנטים
אימייל
שמות מנחים
כביש 60 מחלף קריית המודיעין
IDF intelligence campus interchange on road 60
תקציר בעיברית
עקב מעבר צה"ל לדרום נבנית קריית המודיעין העתידה להחליף את בסיס גלילות. קריית המודיעין תבנה צפונית ליישוב עומר ומערבית ליישוב הבדואי אום בטין. את הפרויקט בניית המחלף יזמה חברת נתיבי ישראל ומבצעת החברה הקבלנית ע.ל. גיבור.היקף הפרויקט הוא כ120 מש"ח והוא כולל בתוכו: בניית הגשר, רמפות המחלף, קירות אקוסטיים, בנייה של שני מעבירי מים חדשים, הסתה והארכה של מעבירי מים נוספים והקמה של עמודי תאורה. במסגרת עבודת הגמר אתמקד בבניית הגשר עצמו שכן ההיקף הכספי שלו מעורך בכ45 מש"ח. הגשר נבנה בשיטות משולבות הכוללות יציקת כלונסאות ביסוס וראשי כלונס לניצבים, בניית הניצבים בשיטה הקונבנציונלית עם טפסות מיוחדות שהוזמנו מחו"ל במיוחד לטובת הפרויקט, והנחת קורות הגשר אשר ייוצרו במפעל וידרכו בדריכת קדם.
תקציר באנגלית
Due to the IDF's move to the south, Kiryat Hamodiin is being built, which will replace the Gililot base. Kiryat Hamodiin will be built north of the settlement of Omer and west of the Bedouin settlement of Umm Batin. The project to build the interchange was initiated by the Israel Routes Company and carried out by the contracting company A.L. Gibor. The scope of the project is about 120 milion NIS. And it includes: the construction of the bridge, the interchange ramps, acoustic walls, the construction of two new water conduits, the installation and extension of additional water conduits and the construction of light poles. As part of the thesis I will focus on the construction of the bridge itself since its financial scope is about 45 milion NIS. The bridge was built using combined methods that include casting foundation piles and pile heads for the uprights, building the uprights using the conventional method with special formwork ordered from abroad especially for the benefit of the project, and the main bridge beams that will be manufactured in the factory And they will walk in advance.