נושא הפרוייקט
מספר פרוייקט
מחלקה
שמות סטודנטים
אימייל
שמות מנחים
מבנה מגורים בן 8 קומות מעל 2 קומות חניון תת קרקעיות בגבעתיים
Residential 8-story building and 2 underground parking stories in Givatayim
תקציר בעיברית
פרויקט " שדה בוקר 33-35" הינו מבנה מגורים במסגרת התחדשות עירונית תמ"א 38, הממוקם ברחוב שדה בוקר 33-35 בעיר גבעתיים. המבנה בן 8 קומות וכולל 6 קומות טיפוסית, קומת קרקע, קומת פנטהאוז וגג מעל קומת מרתף דו מפלסית, המשמשת לצרכים טכניים של חניון ואחסון. גובה המבנה הינו 29 מטרים מעל פני הקרקע וגובה נטו של קומה טיפוסית הינו 2.85 מטרים. בכל קומה טיפוסית קיימות 4 דירות מגורים. למבנה גרעין הקשחה המורכב משני פירי מעלית, גרם מדרגות וממ"ד בכל דירה . שטח קומה טיפוסית במבנה 534 מ"ר, ושטח קומות החניון הינו 893 מ"ר. מורכבות המבנה הינה בתכנון בעיית הרציפות במעבר הכוחות האנכיים בין קומות המבנה העליון לקומות החניון, הדורש התייחסות מבחינת התכן. כמו כן התחשבות במבנים הקיימים בצמוד לגבולות המגרש הן מבחינת חפירות והן מבחינת תכנון מערכות למניעת השפעה או גרימת נזק. בפרוייקט הוצעו שלוש חלופות לתכנון תקרת קומה טיפוסית במבנה העליון וכן שתי חלופות עבור תקרת קומת החניון במבנה התחתון. החלופות אשר נבחנו עבור המבנה העליון כוללות תקרה מקשית תמוכה על קורות בהיקפה ועמודים בחלל הפנימי, תקרה מקשית תמוכה על קורות בהיקפה ותקרה מקשית תמוכה על קורות ועמודים בהיקפה ובחלל הפנימי. החלופות אשר נבחנו עבור המבנה התחתון כוללות תקרת מעבר (טרנספורמציה) ותקרה מקשית התמוכה על קורות מעבר (טרנספורמציה). החלופות עבור קומת המעבר נבדקו תחת ההתייחסות של תקן 413 לתנאי השימוש באלמנטי טרנספורמציה. בין החלופות המוצעות נערכה השוואה תוך שיקול היתרונות והחסרונות של כל אחת מהן על פי מספר קריטריונים ובינהם גובה סטטי דרוש מתוך שיקולי כפף, דרישות אדריכליות ותכנוניות, מורכבות הביצוע ושקלול העלויות הכלכליות. החלופות הנבחרות הן היעילות ביותר בשקלול כלל ההביטים מבחינה הנדסית, תפקודית, ביצועית, וכלכלית. החלופה הנבחרת עבור המבנה העליון הינה תקרה מקשית תמוכה על קורות בהיקפה, חלופה זו הינה המתאימה ביותר בשל עובי התקרה והמשקל העצמי הנמוך, שמירה על חללל קומתי "נקי", פשטות ומהירות בביצוע וכן גמישות עתידית לשינויים בפונקציונליות המבנה. החלופה הנבחרת עבור המבנה התחתון הינה תקרת מעבר, חלופה זו הינה המתאימה ביותר בשל שמירה על חלל קומתי "נקי", גובה נטו קומתי גבוה יותר בצורה משמעותית ומעבר מערכות פשוט ללא הפרעה. לאחר בחינת ובחירת החלופות המתאימות לפרוייקט בוצע מידול של המבנה בתכנת אלמנטים סופיים וכן תכן סיסמי על ידי ניתוח המבנה אנליזה סטטית ואנליזה מודלית לשם בחירת פתרון הנדסדי מיטבי. בנוסף בוצע תכן מפורט בו חושבו ונקבעו מימדי הרכיבים במבנה תוך התחשבות בעומסים הסטטים ובעומסי רעידות אדמה. לכל אלמנט הוכנו תוכניות הכוללות שרטוטים בקנ"מ של הגיאומטריה ופריסת הזיון.
תקציר באנגלית
The project "Sde Boker 33-35" is a residential building that is part of urban renewal TMA 38, located at Sde Boker St. in Givatayim. The project has 8 floors that includes 6 typical floors, a ground floor, a penthouse floor and a upper roof which leys above a two levels basment floor, which is used for parking lot and storage. The project height is 29 meters above ground and a typical floor height is 2.85 meters. Each typical floor contains four residential apartments. The complexity of the building is in planning the problem of continuity in the transition of vertical forces between the floors of the upper building and the floors of the parking lot, which requires reference in terms of design. Three alternatives were proposed for a typical floor and another two alternatives for parking floor. The alternatives that were examined for the upper structure include a concrete slab supported on beams and columns in the interior space, a concrete slab supported on beams in the perimeter and a concrete slab supported on beams and columns in the perimeter and in the interior space. The alternatives that were examined for the parking floor were Transformation slab and a concrete slab supported on transformation beams. Among the proposed alternatives a comperason was made, considering the advantages and disadvantages of each of them according to several criteria, among them the required static height based on slab deflection, architectural and planning requirements, the complexity of the execution and the weighing of the economic costs. The chosen alternative for the typical floor is a concrete slab supported on beams in the perimeter, due to its low self weight and slab thickness, enabling a clean floor space, simplicity and future flexability towards changes. The chosen alternative that was chosen for the parking floor is a Transformation slab as it enabling a clean floor space, higher net story height and a simple systems transition. After the chosen alternative was picked a modeling of the structure was made in finite element programming as well as seismic design by analyzing the structure in static analysis and model analysis. In addition, a detailed design was made in which the project components specifics were calculated and determined, taking into account the static loads and earthquake loads. Plans have been prepared for each element that include scaled drawings of the geometry and the layout of the reinforcement.