נושא הפרוייקט
מספר פרוייקט
מחלקה
שמות סטודנטים
אימייל
שמות מנחים
הקמת גשר מעל כביש 65 במסגרת פרויקט מחלף משמר הגבול.
The construction process of a bridge over highway 65 as a part of the construction of "Mishmar Hagvul" interchange.
תקציר בעיברית
תהליך בנייתו של גשר לכלי רכב מעל כביש 65 בוצע כחלק מפרויקט הקמת מחלף משמר הגבול הסמוך לעיר חריש, כדי לייצר תשתית תחבורתית ראויה עבור העיר שאוכלוסייתה הולכת וגדלה. במסגרת התכנון הוחלט על בניית גשר מעל כביש 65 הקיים, שאורכו כ 83 מטרים ורוחבו כ26 מטרים ובו 2 נתיבי נסיעה לכל כיוון. לצורך כך נבחנו מספר חלופות ביצוע וביניהן ביצוע קונבנציונלי של גשר בטון, שימוש בקורות בטון טרומיות דרוכות ומס' שיטות נוספות, ולבסוף הוחלט על שימוש בקורות טרומיות דרוכות המיוצרות במפעל והונפו באתר עקב שיקולי זמן, יעילות ביצוע, אילוצים קיימים כגון הפרעה לסביבה ולתנועה ובטיחות בשילוב עבודות בטון יצוק באתר עבור רכיבים אחרים כמו קורות רוחב, נציבים וכדומה. לאחר בחינת חלופות ובחירת שיטות ביצוע לשלבי ההקמה נבנה כתב כמויות מפורט בהתאם לתכניות ולפרטי ביצוע, אשר כולל את הסעיפים הרלבנטיים לכלל תהליך הבניה ובהם עבודות חפירה, ביסוס, הקמת קירות תמך, עבודות בטון יצוק באתר, רכיבי בטון טרומי ועבודות הגמר השונות ובהן סלילה, צביעה, תמרור, תשתיות תאורה וכן הלאה. בנוסף, נבנה לוח זמנים שלדי המחלק את הפרויקט לפעילויות ערסל שאורכן חושב בהסתמך על תשומות עבודה, זמני פירוק טפסות, תקנים מחייבים ושלל אילוצים ונתונים אחרים שיש להתחשב בהם בעת חישוב זמני העבודה. עבור שלבי ההקמה השונים בוצעה בחירה של מיכון וציוד מתאימים לכל מלאכה לאחר אפיון מעמיק שלה. בהמשך נבנה לוח זמנים מפורט ובו פירוט תתי הפעילויות המרכיבות את פעילויות הערסלוחישוב מפורט של זמני הביצוע לכל מלאכה, ונבנה אומדן עלויות לאחר בחינת מחירים מעמיקה לפי כמויות הפועלים הדרושות, סוג המכשור הדרוש ומחיר השכרתו, תשומות אתר וחברה וכן הלאה וכן נבנה תרשים הוצאות בניה עבור כל שלב בפרויקט. לבסוף, נבנתה תכנית לניטור ובקרת ביצוע בפרויקט תוך בחינת תקנים רלבנטיים ושיטות הנוגעות להתמודדות עם אירוע חריג, תוך צמצום הפגיעה בפרויקט הן משיקולי לוח זמנים והן משיקולי תקציב ופגיעה בסביבה ולבסוף בוצעה הפקת לקחים.
תקציר באנגלית
The construction process of a bridge over highway 65 was a major part of the construction of “Mishmar Hagvul” interchange next to the city of Harish, in order to create a modern, safe transportation infrastructure for the growing population of the city and its surroundings. The bridge is about 83 meters long and 26 meters wide, allowing 2 lanes for each driving direction. some construction methods were examined, among them are traditional concrete construction process, the use of pre-cast concerete beams and some other methods for each of the different phases of the construction process. After considering time, cost, efficiency, safety and environmental values , the chosen method for the main part of the process was the use of pre cast beams along with in site concrete pouring for some elements. A bill of quantities was built after examination of the bridge plans and sections, containing the different works and materials such as earthworks, concrete works, paving etc. the relevent equipment was chosen for each of the phases and a general scheduele was built after calculation of the time needed for each of the major phases of the process, followed by a well detailed schedule in which each major phase was splitted into small parts , and the duration of each of those parts was calculated while taking into consideration the number of employees needed, the construction equipment needed and other different constraints. Later a cost estimation was conducted while taking into consideration the cost of the direct expenses such as construction materials but also costs related to the project management and the site and the company overheads . for the last part of the project, a quality control program was conducted. The program is meant to monitor the construction process while examing the relevent standarts and showing some methods for handling an unexpected event while reducing the damage caused to the project in aspects of time, cost, and environmental damage and learning lessons to avoid such event in future projects.