נושא הפרוייקט
מספר פרוייקט
מחלקה
שמות סטודנטים
אימייל
שמות מנחים
מודל קלסיפיקציה לסיווג ריסלרים
Reseller Detection
תקציר בעיברית
במסגרת פרויקט זה, אנו בונים מודל אשר מזהה resellers עבור חברת Forter. Forter הינה חברה אשר עוסקת בזיהוי ומניעה של הונאות אשראי בעולם ה-Ecommerce, כלומר בעסקאות אשר כוללות מכירה של מוצרים באופן דיגיטלי. לקוחות שעובדים עם Forter הינן חברות אשר מעבירות את העסקאות שלהן דרך Forter על מנת ש-Forter תקבל החלטה לגבי העסקה, כלומר תחליט האם לאשר את הרכישה או לסרב אותה. Resellers הינם אנשים אשר קונים מוצרים במטרה למכור אותם למישהו אחר ולא עבור צריכה אישית. אנו מעוניינים לבנות מודל אשר יסווג עסקה כאשר האופציות לסיווג הן: הקונה בעסקה הוא reseller. הקונה בעסקה הוא לא reseller. חברות מסוימות אינן מעונינות לאשר עסקאות שבהן הקונה הוא reseller ממגוון סיבות. לדוגמא, ישנן חברות שרואות ב-resellers אנשים אשר פוגעים בעסקים שלהן ומזיקים למוניטין שלהן ולכן הן לא מעוניינות למכור ל-resellers. בנוסף לכך, ישנן חברות אשר מעוניינות להגן על הצרכנים שלהן ולספק להן את המוצרים שמחיר הוגן. כיום, Forter משתמשת במערכת של חוקים בשביל לזהות resellers. המשמעות של זה היא שהחברה מסתכלת על מאפיינים ספציפיים של עסקה בשביל לקבוע אם מדובר בעסקה שבה הקונה מתכנן למכור את המוצר שקנה. ישנן הגבלות רבות למערכת הספציפית הזו ולרעיון של שימוש במערכת של חוקים בשביל לזהות resellers. ראשית, מערכת של חוקים מסתכלת על מאפיינים ספציפיים של עסקה וייתכן כי היא לא לוקחת בחשבון מאפיינים אחרים רלוונטים אשר קיימים בעסקה. שנית, ישנם חוקים הקשורים למאפיינים בעלי ערך מספרי של העסקה, לדוגמא כמות המוצרים שנקנו בעסקה. עבור מאפיינים מהסוג הזה, נדרש להגדיר סף מסוים בשביל להגדיר חוק. מדובר בעניין בעייתי, מכיוון שקשה עד בלתי אפשרי להגדיר סף מדויק שיפריד בצורה ברורה בין עסקאות של resellers לבין עסקאות שאינן של resellers. כאשר לוקחים את כל הפרמטרים הללו בחשבון, ניתן להבין כי הפתרון אשר קיים היום בחברה ופתרון המבוסס על חוקים הינו רחוק מלהיות אידיאלי. לכן, Forter מעוניינת להתחיל להשתמש במודל עבור זיהוי resellers במקום בחוקים.
תקציר באנגלית
In this project, we are building a model that identifies resellers for Forter, a company that deals with identifying and preventing credit card fraud in the world of e-commerce, i.e., in transactions that include the sale of products digitally. Forter’s clients are companies that pass their transactions through Forter so that Forter can make a decision about the transaction, i.e., whether to approve the purchase or reject it. Resellers are people who buy products for the purpose of selling them to someone else and not for personal use. We want to build a model that classifies a transaction when the options for classification are: The buyer in the transaction is a reseller. The buyer in the transaction is not a reseller. Certain companies are not interested in approving transactions where the buyer is a reseller for a variety of reasons. For example, there are companies that see resellers as people who harm their business and damage their reputation, so they are not interested in selling to resellers. Currently, Forter uses a system of rules to identify resellers. This means that the company looks at specific characteristics of a transaction to determine if it is a transaction in which the buyer plans to sell the product. There are limitations to this specific system and the idea of using a system of rules to identify resellers. For example, a system of rules looks at specific characteristics of a transaction, and it may not take into account other relevant characteristics that exist in the transaction. When taking all these parameters into account, it can be understood that the solution currently existing in the company, and the solution based on rules, is far from ideal. Therefore, Forter wants to start using a model for identifying resellers instead of using rules.