נושא הפרוייקט
מספר פרוייקט
מחלקה
שמות סטודנטים
אימייל
שמות מנחים
שימוש בכל AR על בובות אימון לצורך שיפור סימולציה רפואית
Augmenting training manikins for medical diagnosis training
תקציר בעיברית
סימולציות רפואיות הן כלי חשוב בהוראת הרפואה, אך השימוש בהן מוגבל כעת מחד על ידי המשאבים הדרושים לסימולציה, כגון שחקנים או בובות אימון יקרות, ומאידך על ידי חוסר הגמישות והממשיות שבסימולציות זולות על בסיס דימיון ועזרים בסיסיים. בפרויקט זה אני מציגה כיצד כלים חדשים מתחום המציאות הרבודה יכולים להוביל ליישומים מתאימים בתחום זה אשר סוגרים את הפער - מצד אחד הם בעלי אופי דינמי ואינטראקטיבי ומדמים מצבים מורכבים, ומצד שני הם יחסית זולים, נגישים ומאפשרים אימונים חוזרים ונשנים. במסגרת הפרויקט פיתחתי שורה של כלים מעין אלו, בשלב ראשון כאלו המשתמשים בכרטיסיות דינמיות ובשלב השני בכלי הנעזר בעיבוד תמונה והלבשת פילטרים. לאחר פיתוח הכלים הם נבחנו על ידי מומחי תוכן והתבצע תהליך של פיתוח איטרטיבי. פרויקט טרנסלטיבי זה יייצר כלים פרקטיים לשדרוג הוראת הרפואה באוניברסיטה, עם פוטנציאל הרחבה לחינוך רפואי וכללי.
תקציר באנגלית
Medical simulations are an important tool in the teaching of medicine, but their use is currently limited by the resources needed for the simulation, such as actors or expensive training mannequins, and by the inflexibility and realism of cheap simulations based on imagination and basic aids. In this project, I present how new augmented reality tools can lead to suitable applications in this field that close the gap - on the one hand, they are dynamic and interactive and simulate complex situations, and on the other hand, they are relatively cheap, accessible and allow repeated training. As part of the project, I developed a series of such tools, in the first stage creating tools that utilize dynamic QR cards and in the second stage a tool that utilizes image processing by applying filters. After the tools were developed, they were experienced by content experts and a process of iterative development was carried out. This translational project will produce practical tools to upgrade the teaching of medicine at the university, with the potential to expand to medical education in general.