נושא הפרוייקט
מספר פרוייקט
מחלקה
שמות סטודנטים
אימייל
שמות מנחים
זכרון מרחבי על פני מציאות מורחבת וממשקים שונים
Spatial memory across extended reality and interfaces
תקציר בעיברית
ההתפתחות המהירה של כלי מציאות מדומה ומורחבת טומנת בחובה פוטנציאל גדול ליישומם בחקר זיכרון מרחבי – ההבנה איך אנחנו תופסים ומגיבים לסביבה שלנו. עם זאת, עדיין לא ברור איך חוויות וירטואליות אלו משפיעות על הזיכרון המרחבי שלו ביחס לעולם האמיתי. אחד ההבדלים המרכזיים הקיימים בין העולם האמיתי לבין כלי המציאות המדומה הוא יכולת התנועה הפיזית שכלים אלו מאפשרים, כאשר בחלקם התנועה הפיזית חסרה לגמרי ובאחרים היא מוגבלת. בפרויקט זה אני בוחן שאלה זו על ידי יצירה של משימה המכילה סט תואם של פרמטרים וירטואלית סביבתיים ושאותה יהיה ניתן להשוות בין מציאויות שונות וכלים וירטואליים שונים. משימה זו מבוססת על פרדיגמת זיכרון מרחבי שנקראת "חפש את המטמון" והיא כוללת ארבעה תנאים שונים הנבדלים זה מזה ביכולת התנועה הפיזית שהם מאפשרים. כדי להשוות באופן ישיר בין התנאים השונים ביקשנו משבעה נבדקים לבצע את המטלה בכל אחד מהתנאים השונים. התוצאות הראו כי קיים הבדל מובהק (p<0.01) בין התנאים השונים עם יתרון לתנאים בהם התנועה התבצעה בהליכה פיזית על פני תנועה וירטואלית על בסיס חוש הראייה בלבד. תוצאה זו מצביעה על החשיבות של תנועה חופשית על יכולת הזיכרון המרחבי שלנו.
תקציר באנגלית
The rapid development of virtual and augmented reality tools holds great potential for spatial cognition research – understanding the way we perceive and interact with our surroundings. Nevertheless, it is still unclear how well such experiences simulate our spatial activities, and specifically spatial memory, in the real world. Chief among the potential sources for differences are the lack of physical movement in some interfaces.In this project I tackled this question by creating a task which has matched sets of virtual and augmented reality environments that can be compared across reality modalities and interfaces. This task is based on the “Treasure hunt” spatial memory task paradigm and it consists of 4 conditions that will differ in the user movement ability in a virtual or augmented reality environment. To compare between the conditions we asked 7 subjects to perform the task in each of the conditions. The results show a significant difference between the conditions (p<0.01), with an advantage for conditions with physical movement over conditions that were based on optic flow. These results support the importance of movement to our spatial memory ability.