נושא הפרוייקט
מספר פרוייקט
מחלקה
שמות סטודנטים
אימייל
שמות מנחים
בחינת אשלית ג'סטרו בסביבת מציאות מדומה
Examining Jastrow illusion in a virtual reality environment
תקציר בעיברית
מטרה: הפרויקט הינו פרויקט מחקרי הבוחן את התפיסה הוויזואלית ואופן האחיזה של אדם בסביבה של מציאות מדומה כאשר מוצגת בפניו אשליית ג'סטרו. מטרת הפרויקט הינה הכנת ניסוי הבוחן את השפעתה של אשליית ג'סטרו על המשתמש. הקדמה: המוטיבציה לביצוע הפרויקט הינה שעולם המציאות המדומה משתנה ומתפתח במהירות בשנים האחרונות, המציאות המדומה תופסת ותמשיך לתפוס תפקיד מרכזי בחיי היומיום. בעידן הנוכחי בו טכנולוגיית המציאות המדומה מתפתחת מהר, חשיבותה של הבנת השפעת אשליית ג'סטרו על התפיסה והאחיזה שלנו היא גורם משמעותי בהבנת התנהגות המשתמש במציאות המדומה. אשליית ג'סטרו היא אשליה אופטית המאופיינת בתפיסה חזותית מוטעית של תמונה או צורה. פיתוח סביבה ווירטואלית לצורך הכנת הניסוי חשוב הן מבחינה תיאורטית והן מבחינה יישומית. תובנות המחקר העתידי עשויות להביא לשיפור ופיתוח סביבות מציאות מדומה, בתחומים כמו טכנולוגיות רפואה, מדעי המחשב, תחבורה ועוד. שיטה: במהלך הפרויקט, יצרנו סביבת סימולציה וירטואלית בעזרת תוכנת Unity 3D המאפשרת בחינה של התפיסה הוויזואלית ואופן האחיזה של המשתמש בסביבת מציאות מדומה. באמצעות הסימולציה, יהיה אפשר לבדוק האם אשליית ג'סטרו משפיעה על התפיסה והאחיזה של הנסיין בסביבת המציאות המדומה, בדומה להשפעתה בסביבה הפיזית. סביבת הסימולציה הוירטואלית אשר בנינו מכילה סביבת אימון, מקום בו הנסיין יוכל להרגיש את הכלים וללמוד את העבודה עימם. בנוסף, ישנם בסביבה הוירטואלית חדרים שונים אותם בנינו לצורך הניסוי, כאשר כל חדר בוחן בצורה שונה את התמודדותו של הנסיין עם מהלך הסימולציה. תוצאות ומסקנות: לאחר בניית הסימולציה ביצענו בדיקה מקיפה של התוכנה והרצנו ניסוי דמה מתחילתו ועד סופו באמצעות נסיין חיצוני. ניסוי הדמה התבצע בצורה טובה, ללא כל תקלות מה שהיווה הוכחה לכך שניתן להתקדם לשלב הפיילוט על מנת לבצע ניסוי עתידי.
תקציר באנגלית