נושא הפרוייקט
מספר פרוייקט
מחלקה
שמות סטודנטים
אימייל
שמות מנחים
מידול מערכת הרשמה לקורסים באוניברסיטת בן-גוריון בנגב
Modeling a System for Course Registration at Ben Gurion University of the Negev
תקציר בעיברית
הפרוייקט שלנו עוסק במערכת הרישום לקורסים של אוניברסיטת בן גוריון בנגב. במחלקה להנדסת תעשייה וניהול הרישום לקורסים מתבצע לפי שתי תבניות מובנות מראש ולכל סמסטר בנפרד. בתור סטודנטים שהתקבלו למחלקה ממסלול של אפיק מעבר ולא שולבו באחת מהתבניות המובנות, חווינו קשיים רבים ותחושות אי צדק ברישום לקורסים במהלך שנות התואר, ורצינו לבדוק אם תחושות אלו קיימות אצל סטודנטים נוספים באוניברסיטה. אחד הנושאים העיקריים שהיה חשוב לנו ושמנו עליו דגש בפרויקט הוא מידת ההוגנות במערכת הרישום לקורסים. מטרת הפרויקט הינה מידול מערכת רישום לקורסים– מה עליה לכלול, מה השיטה בה תעבוד וכיצד תיתן מענה לרמת הוגנות ושוויון מרבית, תוך מתן מענה לדרישות שונות. לצורך מידול המערכת החדשה ביצענו ניתוח מעמיק של מערכות הרישום במוסדות לימוד שונים בארץ ובעולם וביצענו סקר הנוגע לחווית הסטודנטים ממערכות הרישום במוסדות הלימוד השונים לרבות: אוניברסיטת תל אביב, מכללת אפקה, מכללת שנקר ואוניברסיטת בן- גוריון בנגב. מטרת הסקר הייתה להבין את רמת שביעות הרצון של הסטודנטים מהמערכת עצמה ומהמודל המייושם בה, עבור כל מוסד לימודים. את תוצאות הסקר ניתחנו והצגנו בעזרת כלי ניתוח וויזואליזציה שונים.הן מהסקר והן משיחות עם סטודנטים, המסקנה הייתה ברורה וחד משמעית כמעט בכל פרמטר: הציון הגבוה ביותר שייך למערכת הרישום של אוניברסיטת תל אביב. בנוסף, קיימנו מספר פגישות עם גורמים מטעם האוניברסיטה על מנת להבין את מורכבות המערכת, את האילוצים השונים ואת נקודות המבט השונות של בעלי העניין. • המזכירה האקדמית, גב' מירה גולומב – סייעה לנו להחשף למורכבות הגדולה של המערכת ומספר האילוצים הגדול שהמערכת צריכה לעמוד בהם. • מזכירות המחלקה, גב' אורטל סיאדה וגב' ריטה מזרחי והממונה על המנהל, גב' לימור אלגבסי- לאחר שיחות עם סטודנטים רבים על מערכת הרישום רצינו לקבל את נקודת המבט שלהן על המערכת והאם הן חושבות שהמערכת כיום הוגנת כלפי הסטודנטים. הן סייעו לנו להבין איך תהליך הרישום לקורסים נראה מצד המחלקה, ונתנו נקודת מבט מעניינת גם לגבי ההוגנות כלפי הסטודנטים. • גב' איריס אברמוביץ, אחראית על פתיחת ההקצאות מידי סמסטר לקורסים השונים – הציגה בפנינו את האילוצים העומדים בפניה ואת נקודת המבט שלה על המערכת. בתום סיכום המסקנות מהפגישות, תוך התחשבות בממצאי הסקר, החלטנו כי השיטה ההוגנת והמתאימה ביותר היא שיטת ה”בידינג”, או בעברית מכרז, אשר מיושמת באוניברסיטת תל אביב. הבידניג הינו מכרז פומבי בו כל סטודנט מקבל נקודות ויכול להחליט בעצמו כמה נקודות ישקיע בכל קורס. בתום תקופת ההרשמה, המערכת תאכלס כל קורס, בהתאם למספר המקומות שנפתחו עבורו, ותוך מתן מקום לסטודנטים שדירגו (או "שילמו") במספר הנקודות הגבוה ביותר. אנחנו נרצה למדל מערכת שעושה שימוש בשיטת רישום הדומה לשיטה המיושמת באוניברסיטת תל אביב ולבצע מספר שיפורים שלטעמנו יהפכו את השימוש במערכת לנגיש יותר, ויתן מענה לבעיות שנחשפנו אליהן.
תקציר באנגלית